Thursday 2 October 2014

Recepti sa kupusom / Cabbage Recipes

Kad sam bila mala nikako nisam volela svež kupus. Osim kupus salate ništa drugo nisam jela. E onda kada sam počela da kuvam za dragog i mene, malo po malo, uvodila sam i jela sa kupusom u naš jelovnik. Ali opet broj recepata mi je bio jako ograničen - pita, čorba, podvarak i to je to. Ali pre nekoliko meseci za Kurir su mi trebali baš recepti sa kupusom. Malo više sam istraživala, čitala, isprobavala i oduševila se raznovrsnošću i ukusom nekih jela. Ovde vam prenosim neke od najuspelijih recepata koje sada već i redovno spremam.

Nemačka čorba od kupusa

Sastojci:

  •       1 kg kupusa
  •       50g maslaca
  •       100g slanine
  •       0,5 kašičice kima u zrnu
  •       200ml belog vina
  •       1 litar supe
  •       200ml neutalne pavlake
  •       2 krompira
  •       so, biber
Priprema:
Kupus iseći na trakice.
Istopiti maslac, dodati slaninu, kim i kupus i pržiti da kupus omekša. Naliti supu, vino, pavlaku, seckan krompir na kockice i začiniti po ukusu. Kuvati da krompir omekša. Služiti uz krutone.

Krmenadle sa kupusom

Sastojci:

  •     4 krmenadle
  •     polovina glavice kupusa
  •     100g slanine
  •     1 crni luk
  •     2 kašike brašna
  •     500ml mleka
  •     so,biber,ulje
Priprema:
Posoliti i pobiberiti krmenadle pa ih ispržiti da porumene sa obe strane. Izvaditi ih iz tiganja.
Kupus iseći na pet delova.
U tiganju gde su se pržile krmenadle, ispržiti crni luk sečen na rebarca i seckanu slaninu. Kad luk omekša dodati petine kupusa i pržiti ga da porumeni sa jedne strane, pažljivo ga okrenuti pa ispržiti i sa druge strane. Dodati brašno, propržiti ga par minuta i naliti mleko. Posoliti i pobiberiti. Vratiti meso i ostaviti da ključa par minuta, pa ubaciti u zagrejanu rernu na 200C oko 15'.


Sarme sa pečurkama

Sastojci
  • 10 lista kupusa
  • oko 1/2kg šampinjona
  • 1 crni luk
  • 2 čena belog luka
  • oko 100ml belog vina
  • so, biber, ulje, majčina dušica
za sos
  • 500ml paradajz sosa 
  • 2 čena belog luka
  • oko 100ml belog vina
Priprema
Listove kupusa obariti u slanoj ključaloj vodi oko 5'. Procediti ih i ostaviti da se prohlade.
Ispržiti sitno seckan crni luk. Kad postane staklast dodati sitno seckan beli luk i seckane pečurke. Pržiti na srednjoj vatri oko 5', naliti vinom i kuvati da tečnost ispari. Posoliti, pobiberiti i dodati malo majčine dušice. Ostaviti fil da se prohladi. Da bi vam bilo lakše da smotate sarme, fil usitnite u seckalici ili ga iseckajte nožem. Na svaki list kupusa stavljati po kašiku fila i uviti u sarmu.
Za fil, na malo ulja ispržiti sitno seckan beli luk, dodati paradajz sos, pa kad proključa naliti vino. Kuvati par minuta, pa poređati sarme. Preliti ih sa malo sosa, poklopiti i kuvati na srednjoj vatri oko 10'.


Pita sa kupusom

Sastojci:

  •    350g kupusa (može i više)
  •    15g maslaca
  •    100g sitnog sira
  •    150gr praške šunke
  •    50gr rendanog kačkavalja
  •    pola kašičice kima
  •    2 kašike mleka
  •    6 kora za pitu
  •    biber, ulje
Priprema:
Iseckani kupus ubaciti u ključalu vodu na 5'. Procediti ga, pa propržiti na istopljenom maslacu 3-4', dodati kim i pržiti još 15'. Skloniti sa vatre i dodati sir, kačkavalj, mleko i biber.
Ređati tri kore između poprskane uljem. Na trećoj kori na jedan kraj naređati 2 reda po 3 listića šunke i premazati filom. Urolati i poređati u pleh obložen papirom za pečenje. Peći na 200C da porumeni.

Musaka sa kupusom

Sastojci:

  •   1 crni luk
  •   3 čena belog luka
  •   600g mlevenog mešanog mesa
  •   500ml paradajz sosa (tomatino, tomatelo)
  •   1 šolja pirinča
  •   1 šolja vode
  •   5 lovorova lista
  •   1kg kupusa
  •   so,biber,ulje
Priprema:
Na malo ulja ispržiti sitno seckan luk da omekša, dodati sitno seckan beli luk, propržiti kratko pa ubaciti i mleveno meso. Pržiti dok meso ne promeni boju. Ubaciti pirinač, 300ml paradajz sosa, vodu, lovorov list, so i biber. Ubaciti u rernu i peći oko 15'.


6 comments:

  1. Divna kolekcija receptica i sigurno cu neke isprobati, musaka i pitica posebno mame.:)))

    ReplyDelete
  2. Krasnih recepata ima, baš me zanimaju ove sarme.

    ReplyDelete
  3. Sarme kao mi Poljaci pravimo :)

    ReplyDelete
  4. Ni ja i Aca nikako ne volimo kupus. Ja sam čak i spremna da ga zavolim, ali on nikako... :)
    Od svega ovog, posebno mi se pita dopada... Baš divno izgleda... :)

    ReplyDelete
  5. Meni je ovo sve jedno bolje od drugoga i mislim da bi i onaj tko ne voli kupus ako proba ova jela lako ga zavolio. Probala bih odmah sve, ali ipak...sarmica.... :)

    ReplyDelete